فواید ماساژ گردن؛ تاثیرات ماساژ گردن بر سلامتی بدن

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

نکته جالب در مورد ماساژ گردن این است که به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند! به‌طورکلی کاهش دردهای عضلانی، ورم گردن، سردرد و میگرن، کاهش استرس، تنظیم خواب، بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن از فواید ماساژ گردن و کتف است. برای افرادی که دچار گرفتگی‌های عضلانی در ناحیه گردن و اضطراب مداوم هستند، ماساژ منظم گردن به‌صورت هفتگی توصیه می‌شود. اگر به دنبال نحوه تاثیر ماساژ درمانی برای مشکلات گردن خود هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کاهش درد عضلانی؛ اصلی‌ترین مزیت ماساژ گردن

ماساژ گردن باعث کاهش اسپاسم‌های عضلات گردن و کتف می‌شود و تنش عضلانی را کاهش می‌دهد. عموما افرادی که ساعات طولانی پشت میز می‌نشینند از درد عضلانی در قسمت پشت بدن، گردن و شانه‌ها شکایت می‌کنند. ماساژ مکرر و منظم گردن و کتف راهکاری مناسب برای رفع گرفتگی و تنش عضلات گردن است. به‌صرفه‌ترین راهکار برای افرادی که با دردهای عضلانی مکرر درگیر هستند، خرید دستگاه ماساژ و استفاده از ماساژور است. برای تهیه ماساژورها دقت کنید تا دستگاه‌ها مجهز به سیستم ماساژ در ناحیه کتف و گردن باشند.

کاهش درد عضلانی با ماساژ سر و گردن

کاهش میگرن و سردرد؛ فایده بی‌نظیر ماساژ سر و گردن

ماساژ درمانی روشی طبیعی برای کاهش سردرد و میگرن است. گرفتگی عضلات با استفاده از ماساژ گردن، کتف و سر کاهش پیدا می‌کند. همچنین ماساژ گردن و کتف با بهبود گردش خون و اکسیژن‌رسانی در این نقاط نقش بسیاری در کاهش سردرد و میگرن دارد. اگر از مصرف مکرر داروها برای گردن درد و سردرد خسته شدید، بهترین جایگزین برای داروها، استفاده از ماساژورهای گردن است. تهیه انواع صندلی‌های ماساژور مانند ماساژور گردن آی رست انتخابی مناسب برای ماساژ گردن است.

بهبود گردش خون؛ یکی از فواید ماساژ کتف و گردن

با ماساژ کتف و گردن جریان خون به این نواحی افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن افزایش اکسیژن‌رسانی و مواد مغذی بیشتر به عضلات کتف و گردن است. این فرآیند باعث بهبود عملکرد عضلات گردن، دفع سموم، کاهش درد و التهاب این ناحیه از بدن می‌شود. اگر به دنبال یک دستگاه ماساژور کامل با امکان هیتر گرمایشی در ناحیه گردن هستید،دستگاه ماساژور irest a801 انتخابی مناسب برای بهبود گردش خون در ناحیه گردن و سایر قسمت‌های بدن است.

بهبود گردش خون از طریق ماساژ گردن

کاهش استرس و بهبود خلق‌و‌خو از نتایج ماساژ گردن است

بسیاری از افراد علائم استرس را در شانه‌ها و پشت و گردن خود احساس می‌کنند. افراد معمولا هنگامی که ماساژ گردن انجام می‌دهند، سیستم عصبیشان آرام می‌شود؛ زیرا با انجام ماساژ گردن ترشح هورمون‌هایی مانند سروتونین و دوپامین افزایش پیدا می‎‌کند. با افزایش سطح هورمون‌های آرامش‌بخش، ضربان قلب کاهش پیدا می‌کند و عملکرد سیستم تنفسی بهتر می‌شود. بهترین راه برای کاهش استرس مداوم دریافت ماساژ به مدت ۲ الی ۳ روز در هفته است. به‌صرفه‌ترین راه برای ماساژ درمانی ناشی از اضطراب مداوم استفاده از دستگاه‌های ماساژور برندهای معتبر مانند صندلی ماساژور rt-8900 است.

تنظیم الگوی خواب؛ مزیت ماساژ منظم گردن و کتف

ماساژ کتف و گردن باعث کاهش تنش عضلات این ناحیه می‌شود که نتیجه آن ایجاد حس آرامش و بهبود الگوی خواب است؛ زیرا ماساژ گردن و کتف ترشح هورمون‌های سروتونین و ملاتونین را در بدن افزایش می‌دهد. با انجام منظم ماساژ گردن می‌توان الگوی خواب را بهبود بخشید. برای بهبود الگو خواب قبل از خواب از ماساژورهای گردن استفاده کنید. ماساژورهای مناسب برای گردن معمولا مجهز به ماساژ کیسه هوا و سیستم گرمایشی هستند. به‌عنوان مثال صندلی ماساژور irest a801  یکی از ماساژورهایی است که در ناحیه گردن مجهز به ماساژ کیسه هوا است.

تنظیم الگوی خواب با ماساژ کتف و گردن

آیا ماساژ گردن باعث کاهش التهاب و ورم این ناحیه می‌شود؟

بله، ماساژ گردن باعث می‌شود سیستم لنفاوی فعال‌تر شده تا سموم و مایعات اضافی ناحیه کتف و گردن از طریق سیستم لنف از گردن خارج شود؛ در نتیجه میزان ورم و التهاب گردن کاهش پیدا می‌کند. همچنین با ماساژ این ناحیه درد و میزان حساسیت گردن کمتر می‌شود. اگر یکی از اعضای خانواده شما دچار ورم و مشکلات گردن است برای کمک به او و  اموزش ماساژ گردن در دوره‌های آموزشی ماساژ تخصصی گردن شرکت کنید.

با ماساژ منظم گردن، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

ماساژ منظم باعث افزایش سطح گلبول‌های سفید خون به‌ویژه لنفوسیت‌ها می‌شود. درنتیجه ماساژ منظم گردن راهکاری مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. بدین‌منظور توصیه می‌کنیم هنگام دوش گرفتن گردن خود را ماساژ دهید. ماساژ منظم گردن برای افرادی که ساعات طولانی پشت میز می‌نشینند، توصیه می‌شود. برای ماساژ گردن به جای مراجعه هفتگی به مراکز ماساژ درمانی می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور یا صندلی ماساژ ایرست و روتای که هیتر گرمایشی دارند استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با ماساژ سر و گردن

با ماساژ منظم گردن، با درد و گرفتگی عضلات این ناحیه خداحافظی کنید!

ماساژ گردن فواید بسیاری از جمله کاهش درد عضلانی، کمک به بهبود سردرد و میگرن، بهبود گردش خون، کاهش استرس و بهبود خلق‌وخو، تنظیم خواب، کاهش التهاب و ورم گردن و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. یک راهکار کاربردی و به‌صرفه برای ماساژ منظم و مکرر گردن استفاده از دستگاه‌های ماساژور است. همچنین اگر برای نگهداری صندلی ماساژ در خانه فضای کافی ندارید استفاده از روکش صندلی ماساژور آی رست مدل SL-D258s راهکاری مناسب‌ و کارگشا برای ماساژ گردن و بدن است. چنانچه تجربه‌ای در رابطه با ماساژ گردن دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فواید ماساژ گردن؛ تاثیرات ماساژ گردن بر سلامتی بدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *