ماساژ شمع چیست؟ و چه فواید و مزایایی دارد؟

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

اگر فکر می‌کنید در ماساژ شمع از شمع‌های پارافینی استفاده می‌شود؛ سخت در اشتباهید! در این نوع ماساژ که به‌ آن ماساژ شمع داغ نیز گفته می‌شود از شمع‌هایی با مواد مغذی و روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود. این ماساژ به دلیل فواید بی‌نظیر از جمله لطافت و نرمی پوست، بهبود گردش خون و دردهای عضلانی و مفاصل، طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله به‌طورکامل برای شما شرح داده‌ایم که «ماساژ شمع چیست؟» و «ماساژ به‌همراه شمع داغ چه فوایدی دارد؟».

ماساژ شمع داغ؛ بهترین انتخاب برای حفظ لطافت پوست

در ماساژ‌ شمع از شمع‌های طبیعی که از روغن جوجوبا، مواد طبیعی مانند موم عسل تهیه شده‌اند به‌منظور آرامش‌بخشی، ریلکسی بدن و رفع دردهای عضلانی استفاده می‌شود. این شمع‌ها فقط دو درجه گرم‌تر از دمای بدن هستند، درنتیجه باعث ایجاد سوختگی و آسیب نخواهند شد. ماساژ درمانگر شمع آب شده را که حاوی مواد مغذی برای پوست است روی بدن فرد ماساژ گیرنده ریخته و شروع به ماساژ دادن می‌کند.

مواد مغذی داخل شمع‌ها از طریق پوست جذب بدن می‌شود و باعث کاهش درد مفاصل و دردهای عضلانی و ریلکسی بدن می‌شود. همچنین معمولا شمع‌های استفاده شده در ماساژدرمانی، رایحه‌های طبیعی دارند که باعث بهبود خلق‌وخو در فرد ماساژ گیرنده نیز خواهند شد. همچنین ماساژدرمانی با شمع بهترین ماساژ برای افزایش اکسیژن خون است؛ زیرا باعث افزایش جریان گردش خون در بافت‌های بدن خواهد شد.

استفاده از ماساژ شمع گیاهی برای بهبود درد مفاصل

بررسی مراحل انجام ماساژ با شمع

ماساژ به‌کمک شمع یکی از بهترین ماساژها برای ریلکس شدن عضلات و رسیدن به آرامش ذهنی است. در تهیه شمع‌های ضدحساسیتی که در ماساژدرمانی استفاده می‌شوند از روغن‌هایی مانند شی‌باتر یا گیاه روغن مورینگا به‌کار برده می‌شود. در ادامه ۴ مرحله این ماساژ را برای شما شرح داده‌ایم:

  1. ماساژور قبل از شروع ماساژدرمانی با شمع‌ را برای گرم شدن در دمای مناسبی قرار می‌دهد و محیط را با نور ملایم و صدای آرامش‌بخش برای ماساژ گیرنده آماده می‌کند.
  2. مرحله دوم ماساژ با شمع، آماده‌سازی فرد ماساژ گیرنده است. در این مرحله  فرد ماساژ گیرنده باید به پشت بخوابد و به‌صورت آرام و متمرکز نفس بکشد.
  3. در مرحله سوم ماساژور از بالای گردن شروع به ماساژ دادن با شمع به‌صورت دورانی می‌کند و به سراغ قسمت‌های پایین‌تر بدن می‌رود. در طی ماساژ نقاط مختلف بدن هرجا که دچار گرفتگی بود، ماساژ درمانگر فشار بیشتری را اعمال خواهد کرد.
  4. پس از اتمام ماساژ، فرد ماساژ گیرنده باید به مدت چند دقیقه استراحت کند و با تمرکز کامل نفس بکشد.

قبل از انجام ماساژ با پرسش از فرد ماساژ گیرنده مطمئن شوید که او هیچگونه حساسیتی به مواد استفاده شده در شمع‌ها نداشته باشد. اگر به مواد استفاده شده در شمع‌ها حساسیت دارید یک راهکار جایگزین استفاده از روش‌های دیگر ماساژ مانند مبل‌های ماساژور است. به‌عنوان مثال می‌توانید از صندلی ماساژ روتای مدل RT-8900 یا سایر مدل‌های آن برای دریافت ماساژی موثر و آرامش‌بخش استفاده کنید.

ماساژ شمع یکی از بهترین ماساژها برای ریلکس شدن عضلات و رسیدن به آرامش ذهنی

فواید ماساژ شمع داغ؛ کاهش دردهای مفصلی و عضلانی

ماساژدرمانی با شمع از جمله ماساژهایی است که فواید بسیاری دارد اما از این ماساژ در وهله اول برای آرامش‌بخشی و تسکین دادن به دردهای بدن استفاده می‌شود. فواید این ماساژ وابسته به نوع شمعی است که از آن برای ماساژ استفاده می‌کنند؛ به‌طورکلی ماساژ به‌همراه شمع باعث بهبود خشکی پوست و افزایش جریان خون در بدن می‌شود. در ادامه به فواید کلی و بی‌نظیر این ماساژ پرداخته‌ایم:

  • کاهش دردهای عضلانی: یکی از اصلی‌ترین خاصیت‌های ماساژ به‌همراه شمع تسکین‌دهندگی و کاهش درد عضلانی است.
  • تغذیه پوست: روغن‌های طبیعی و مواد مغذی که در شمع‌ها وجود دارد به نرمی و لطافت و حفظ رطوبت پوست بدن کمک بسیاری می‌کند و انتخابی مناسب برای افرادی خواهد بود که درگیر مشکلاتی مانند خشکی پوست هستند.
  • کاهش دردهای مفصلی: گرمای شمع و ماساژ دادن بدن به کاهش دردهای مفصلی کمک بسیاری می‌کند.
  • بهبود کیفیت خواب: ماساژ با شمع با کاهش استرس و اضطراب و ریلکس کردن بدن کمک بسیاری به بهبود کیفیت خواب شخص ماساژ گیرنده خواهد کرد.
  • بهبود عملکرد غدد هورمونی: ماساژدرمانی با شمع باعث افزایش ترشح هورمون‌های شادی‌بخشی مانند سروتونین و اندورفین می‌شود که در افزایش انرژی و بهبود خلق‌وخو فرد نقشی موثر خواهند داشت.

به‌طورکلی ماساژ به‌همراه شمع نیز مانند ماساژ با سنگ داغ باعث بهبود سیستم ایمنی بدن خواهد شد و بهترین انتخاب برای افرادی است که دچار استرس و اضطراب و خشکی پوست هستند.

از چه شمع‌هایی برای انجام ماساژ استفاده می‌شود؟

شمع‌هایی که برای ماساژدرمانی با شمع استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند؛ در واقع مواد مغذی استفاده شده در شمع‌ها متفاوت خواهد بود. ماساژ درمانگر براساس مشکلات و اولویت‌های شما برای ماساژ، شمع مناسب برای ماساژ دادن شما را انتخاب خواهد کرد. در ادامه انواع شمع‌های ماساژ و فواید آن‌ها را برای شما شرح داده‌ایم:

  • شمع عسل: این شمع با خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریایی که دارد انتخابی مناسب برای افرادی است که درگیر بیماری‌های پوستی یا مشکلات التهابی هستند.
  •  اسطوخودوس: این شمع خاصیت ضداسترس و ضدالتهاب دارد و انتخابی مناسب برای افرادی با سطح اضطراب بالا خواهد بود.
  • پروپولیس: شمع پروپولیس دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی است و انتخابی مناسب برای تغذیه پوست می‌شود.
  •  رزماری: شمع رزماری به دلیل خواص تقویت کننده باعث بهبود فعالیت‌های روزانه و افزایش سطح انرژی در فرد ماساژ گیرنده خواهد شد.
  •  چای سبز: شمع چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و پوست را به شیوه‌ای موثر تغذیه و پاکسازی می‌کند.
  • جوجوبا: شمع چوچوبا بهترین انتخاب برای افرادی است که درگیر خشکی پوست هستند؛ زیرا این شمع با خاصیت تغذیه کنندگی بی‌نظیر و ترمیم‌کنندگی عالی باعث بهبود مشکلات پوستی خواهد شد.
  • شمع روغنی: این نوع شمع‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تغذیه پوست هستند. شمع‌های روغنی انواع مختلفی مانند شمع روغن پنبه دانه، روغن بادام، روغن سویا و روغن وانیل هستند که هر کدام خاصیت بی‌نظیر خود را برای تغذیه پوست دارند و ماساژ درمانگر براساس نوع پوست شما آن را انتخاب می‌کند.

اگر درگیر بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما هستید قبل از دریافت ماساژ به‌همراه شمع از ماسور حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر برای‌تان سوال شده که فرق ماسور با ماساژور چیست؟ می‌گوییم؛ تفاوت آن‌ها در نوع دوره‌های آموزشی که طی کردند، خواهد بود. ماساژور علاوه‌بر دوره‌های عملی آموزش ماساژ با شمع و سایر ماساژها دوره‌های تئوری مانند آناتومی و فیزیولوژی را می‌گذرانند.

ماساژ‌درمانی با شمع برای چه افرادی مناسب است؟

به‌طورکلی ماساژ به‌همراه شمع برای همه افراد مناسب خواهد بود. این نوع ماساژ برای افرادی که دچار خشکی پوست و مشکلاتی از این قبیل هستند بسیار کمک‌کننده خواهد بود. این ماساژ برای افرادی که درگیر دردهای عضلانی، درد مفاصل و ستون فقرات هستند نیز کمک ‌کننده خواهد بود. همچنین اگر به دنبال راهکاری جایگزین برای ماساژ هفتگی و بهبود گرفتگی عضلات هستید با خرید ماساژور تفنگی می‌توان ماساژی بی‌نظیر را برای رفع گرفتگی عضلات تجربه کنید. به‌علاوه اگر به دنبال روشی برای کاهش استرس و اضطراب هستید، انتخاب ماساژدرمانی با شمع گزینه‌ای مناسب است.

ماساژ‌درمانی با شمع برای چه افرادی مناسب است؟

چه کسانی نباید از ماساژ درمانی با شمع استفاده کنند؟

اگر فرد ماساژگیرنده درگیر بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس یا حساسیت به مواد به‌کار رفته در داخل شمع‌ها است، این نوع ماساژ برای او مناسب نخواهد بود. همچنین اگر درگیر مشکلات پوستی مانند اگزما هستید قبل از دریافت ماساژ به‌کمک شمع حتما با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که زخم‌های باز دارند باید از دریافت ماساژ به‌همراه شمع خودداری کنند.

ماساژدرمانی شمع برای افراد باردار مناسب نخواهد بود. اگر به دنبال روش‌های جایگزین مانند استفاده از صندلی‌های ماساژور هستید باید قبل از دریافت ماساژ تایید پزشک خود را بگیرید. در صورت موافقت پزشک می٬توانید برای مشاهده قیمت مبل ماساژور به قسمت مربوطه سایت مراجعه کنید.

با ماساژ شمع به بهبود سلامت عمومی بدن کمک کنید

ماساژ با کمک شمع یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین انواع ماساژ است که در آن از شمع‌هایی با روغن‌های گیاهی و مواد مغذی برای پوست و بدن استفاده می‌شود. دلیل محبوبیت این ماساژ فواید بی‌نظیری است که دارد. ماساژدرمانی با شمع به بهبود سلامت عمومی بدن، نرمی و لطافت پوست، بهبود جریان گردش خون، کاهش دردهای عضلانی و درد مفاصل، بهبود عملکرد هورمون‌های بدن و سیستم ایمنی کمک بسیاری می‌کند.

اگر به‌ دلیل مشکلات و بیماری‌های پوستی مانند اگزما و سایر بیماری‌ها پزشک شما استفاده از ماساژ به‌همراه شمع را برای‌تان منع کرده است، می‌توان از روش‌های جایگزین استفاده کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید تحت نظر پزشک از صندلی‌های ماساژور برای آرامش‌بخشی و تسکین دردهای مفصلی و عضلانی استفاده کنید. برای تهیه مبل‌های ماساژور اورجینال برند آیرست به سایت ما که نمایندگی ماساژور irest است مراجعه کنید.