3 علت خواب آلودگی و بی حالی + راهکار درمان آن

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

خواب آلودگی و بی‌حالی مشکلات شایعی هستند که روز ما را به چالش می‌کشانند. این حالات ممکن است به‌دلایل مختلفی روی دهند که مهم‌‌ترین آن‌ها شامل ضعف عضلانی، مصرف غذاهای پر‌چرب و سبک زندگی نامناسب شناخته می‌شود. ضعف عضلانی ناشی از کمبود ویتامین‌ها یا مواد معدنی است که برای عملکرد ضروری بدن ضرورت دارند. در مقابل مصرف غذاهای پر‌چرب نیز نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلکه با کاهش سطح انرژی و احساس سنگینی همراه خواهد بود. برای اینکه بفهمید چگونه این عوامل را در زندگی شناسایی و برطرف کنید، ادامه متن را از دست ندهید.

۱. ضعف عضلانی؛ اصلی‌ترین دلیل خواب آلودگی و بی حالی

هنگامی‌که با ضعف عضلانی مواجه هستید، در واقع عضله به‌طور‌طبیعی کار خود را آغاز می‌کند، اما پس از مدت زمان کمی، خسته می‌شود. در این شرایط برای بازیابی انرژی به مدت طولانی‌تری نیاز خواهد داشت. دلیل این موضوع به ورزش نکردن،‌ بالا رفتن سن یا بارداری مرتبط است. به‌همین‌خاطر شما به راه‌های درمانی مثل استفاده از صندلی ماساژ احتیاج خواهید داشت. در ادامه به‌طور‌کامل با روش‌های ماساژ برای درمان ضعف عضله آشنا می‌شویم.

ضعف عضلانی؛ اولین دلیل خواب آلودگی و بی‌حالی

ماساژ؛ بهترین راهکار درمان برای داشتن خوابی با‌کیفیت

ماساژ به بالا بردن سطح سروتونین در بدن کمک می‌کند و باعث افزایش هورمون نوروترانسمیتر (نوعی انتقال‌دهنده عصبی) خواهد شد. در واقع سروتونین هورمونی است که برای خواب قسمت‌هایی از مغز ضرورت دارد. استفاده از دستگاه ماساژور irest یا انواع ماساژهای دستی به بالا بردن سطح سروتونین در بدن کمک می‌کند.

علاوه‌بر دستگاه‌های ماساژ، انواع دیگر از نوع تایلندی تا شیاتسو به رفع گرفتگی عضلات، کاهش استرس و بهبود جریان خون کمک می‌کنند. در ماساژ تایلندی این کار با حرکات نرم و آرام توسط ماساژور صورت می‌گیرد. با‌این‌حال در نوع شیاتسو، فرد ماساژ دهنده با فشار انگشت، پا و آرنج، باعث بهبود تنش‌های عضلانی خواهد شد.

ماساژ شیاتسو؛ موثرترین روش رفع خواب‌آلودگی

۲. مصرف غذاهای پر‌چرب؛ مهم‌ترین علت خواب آلودگی ناگهانی

زمانی‌که غذاهای پرچرب می‌خوریم، بدن برای هضم به انرژی فراوانی نیاز دارد. انجام این فرایند سطح انرژی فرد را می‌گیرد و مدام احساسا خواب‌آلودگی می‌کند. چربی‌های اشباع شده‌ که در غذاهای آماده وجود دارد، به‌طور‌مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارد. همین موضوع منجر‌به کاهش هوشیاری فرد می‌شود. در ادامه با گروه‌های غذایی چرب آشنا می‌شویم:

  • فست فودها شامل پیتزا، پاستا و انواع سوخاری
  • تنقلات شامل چیپس و پفک هندی
  • برنج و روغن فراوان
  • مصرف بیش اندازه کربوهیدرات

در ادامه با راهکار درمان غذاهای چرب آشنا می‌شویم. البته شما می‌توانید همراه با تغییر الگو غذایی از روش‌های دیگری مثل ماساژ برای این موضوع بهره‌مند شوید. استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی به‌عنوان یک ابزار کارآمد برای کاهش تنش عضلانی و بالا بردن جریان خود به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

مصرف غذاهای چرب؛ اصلی‌ترین دلیل کسلی

برای درمان بی‌حالی، الگوی غذایی خود را تغییر دهید

زمانی‌که فهمیدید علت خواب آلودگی و بی‌حالی، مصرف غذاهای چرب و مضر است، با جایگزین کردن مواد سالمی که در ادامه برایتان لیست کرده‌ایم به‌راحتی این موضوع را از بین ببرید:

  • نوشیدن مقادیر فراوان آب از بی‌حالی شما جلوگیری خواهد کرد.
  • از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار بپرهیزید.
  • غذاهای فست فود یا پرچرب را محدود کنید.
  • برای جلوگیری از کم‌خوابی، منیزیم را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

پس از شناسایی علت بی حالی و کسلی و خواب آلودگی، با همین چند ترفند ساده می‌توانید نسبت به درمان آن اقدام کنید. علاوه‌بر غذای سالم، بهتر است با استفاده از ماساژ یا صندلی‌های ماساژور برنامه خود را تکمیل کنید. شما می‌توانید با تهیه انواع صندلی مانند صندلی ماساژور روتای مدل RT-8802، این کار را به‌نحو‌احسن انجام دهید.

۳. علت بی حالی و خواب الودگی چیست؟ سبک زندگی نامناسب!

احتمالا علت خواب آلودگی ناگهانی شما، سبک زندگیتان است! اگر جزو افرادی هستید که ساعات طولانی را پشت میز می‌نشینید، یا تفریح خاصی ندارید، همواره احساس کسلی می‌کنید. بهتر است با ماساژ برای بی خوابی، کار تغییر سبک زندگیتان را تغییر دهید. در ادامه روش‌هایی برای این کار را برایتان شرح خواهیم داد.

سبک زندگی نامناسب؛ اساسی‌ترین دلیل بی‌خوابی

تغییر در سبک زندگی؛ راز طلایی درمان کسلی در ‌طول شبانه‌روز

برای جلوگیری از سندروم خستگی مزمن یا کسلی می‌توانید در فعالیت‌های گروهی همچون طبیعت گردی شرکت کنید. اگر درون‌گرا هستید، با ورزش‌های انفرادی به مبارزه با بی‌حالی بروید. پس از بیدار شدن روتین پوستی داشته باشید و مصرف آب را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. با‌ همین چند ترفند ساده به‌راحتی می‌توانید تغییر عظیمی را در زندگی مشاهده کنید.

برای رفع بی حالی و خواب آلودگی، سبک زندگی سالم داشته باشید

برای رفع بی‌حالی و خواب‌آلودگی، داشتن یک زندگی سالم اهمیت ویژه‌ای دارد. اولین قدم مصرف غذاهای سالم و متنوع است که انرژی لازم بدن را تامین می‌کنند. غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به بهبود عملکرد بدن و افزایش سطح انرژی کمک خواهند کرد. علاوه‌بر تغذیه، ماساژ نقش مهمی در رفع خستگی و افزایش جریان خون دارد. استفاده از انواع ماساژورها مثل دستگاه ماساژور پا یا صندلی‌های ماساژ یک راهکار عالی برای کاهش تنش خواهند بود.

درنهایت، تغییر کلی سبک زندگی شامل افزایش فعالیت‌های بدنی منظم، خواب کافی و مدیریت استرس تاثیر چشمگیری در بهبود وضعیت انرژی و کاهش خواب‌آلودگی و کسلی می‌گذارد. حالا نوبت شماست. شما برای درمان بی‌حالی خود چه راهکارهایی دارید؟