5 تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی که خوب است بدانید!

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

ماساژ سوئدی و تایلندی دو مورد از محبوب‌ترین ماساژ درمانی‌ها در سراسر دنیا هستند. این دو ماساژ پرطرفدار تاثیر بسیاری روی بهبود دردهای عضلانی و افزایش گردش خون بدن دارند اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود! چراکه ماساژ سوئدی و تایلندی هرکدام تفاوت‌ها و مزایا منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را مناسب برای افرادی خاص می‌کند. در واقع تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی در تکنیک اجرایی، نحوه لباس پوشیدن، فواید آن‌ها، نحوه پوزیشن ماساژ گیرنده و محل انجام ماساژ است.  در ادامه مقاله به بررسی کامل تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی می‌پردازیم.

۱. بزرگ‌ترین فرق ماساژ تایلندی و سوئدی در اجرای تکنیک‌هاست

تکنیک‌ها در انواع ماساژ مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود و ماساژ تایلندی و سوئدی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تکنیک ماساژ سوئدی (ماساژ نرم) به این صورت است که ماساژ گیرنده از گردن و قسمت‌های بالایی بدن شروع به ماساژ دادن می‌کند. این درحالی است که در ماساژ تایلندی ماساژ درمانگر ماساژ را از پاهای فرد شروع کرده و در آخر قسمت‌های بالایی بدن را ماساژ خواهد داد. به‌عنوان مثال در ماساژ سوئدی یا نرم ماساژ درمانگر ابتدا از قسمت گردن فرد شروع به ماساژ دادن می‌کند تا به کمر و پهلوهای فرد برسد. همچنین هنگامی‌که ماساژ درمانگر روی یک قسمت از بدن تمرکز می‌کند هرگونه اسپاسم یا تنش عضلانی که در ناحیه وجود داشته باشد را به‌طورکامل برطرف خواهد کرد. سپس به سمت بقیه قسمت‌های بدن خواهد رفت.

یکی دیگر از تفاوت‌های تکنیکی ماساژ سوئدی و تایلندی شدت انجام تکنیک‌هاست. در ماساژ سوئدی از حرکات نرم و آرام مانند مالش، ورز دادن، لرزش و اعمال فشار سطحی برای رفع تنش عضلانی استفاده می‌شود؛ درصورتی‌که در تکینیک‌های ماساژ تایلندی ماساژ درمانگر حرکات و تکنیک‌های پر‌فشارتری را به‌کار می‌گیرد. در ماساژ تایلندی ماساژ‌دهنده از دست، انگشتان، آرنج، ساعد و پاهای خود برای کشیدن بدن فرد و انجام تکنیک‌ها استفاده می‌کند.

بررسی تفاوت تکنیک در ماساژ سوئدی و تایلندی

۲. پوزیشن ماساژ گیرنده در ماساژ سوئدی و تایلندی متفاوت است

در ماساژ تایلندی، فرد ماساژ گیرنده در انجام ماساژ مشارکت دارد. در ماساژ تایلندی ماساژ درمانگر بدن فرد ماساژ گیرنده را در موقعیت‌های مختلف به سمت پشت، کمر و پهلو می‌کشاند. ماساژ درمانگر با کشش بدن ماساژ گیرنده به بهبود جریان گردش خون و تسکین درد مفاصل و عضلات که از فواید ماساژ تایلندی هستند، کمک کند. درحالی‌که در ماساژ سوئدی شخص ماساژ گیرنده فقط روی میز دراز می‌کشد تا فرایند ماساژ به اتمام برسد.

نحوه دراز کشیدن ماساژ گیرنده در ماساژ سوئدی

۳. لباس و نوع پوشش در انجام ماساژ سوئدی و تایلندی متفاوت است

در ماساژ سوئدی چون انجام تکنیک‌ها با ورز دادن و مالش بدن همراه است، ماساژ درمانگر برای جلوگیری از اصطکاک و تاثیرگذاری بیشتر ماساژ از انواع روغن‌های مخصوص برای ماساژ استفاده می‌کند؛ بنابراین لازم است فرد ماساژ گیرنده لباس‌های خود را دربیاورد و بدن خود را با حوله بپوشاند. در ماساژ تایلندی که حرکات کششی آن بسیار شبیه یوگا است نیازی به استفاده از روغن‌های ماساژ نیست.

برای انجام راحت‌تر ماساژ تایلندی فرد ماساژ گیرنده باید لباس‌های راحت و گشاد بپوشد تا همگام با ماساژ درمانگر حرکات کششی را انجام دهد. این درحالی‌است که اگر در حال انجام ماساژ از مبل‌های ماساژور مانند صندلی ماساژ روتای یا سایر مدل‌ها هستید، نوع پوشش و لباس شما تاثیری در اثربخشی ماساژ نخواهد داشت.

۴. فواید ماساژ؛ تفاوت غیرقابل انکار ماساژ تایلندی و سوئدی

ماساژ سوئدی از حرکات آرام و ملایم تشکیل شده است که ریلکس شدن ماهیچه‌ها و کاهش اضطراب و استرس از جمله فواید ماساژ سوئدی است. این در حالی است که ماساژ تایلندی با حرکات پرفشار کششی که دارد به افزایش انعطاف‌پذیری، بهبود دامنه حرکتی و تسکین در مفاصل و عضلات کمک خواهد کرد.

بررسی فواید ماساژ سوئدی و تایلندی

۵. محل اجرای ماساژ سوئدی متفاوت از ماساژ تایلندی خواهد بود

در ماساژ سوئدی فرد ماساژ گیرنده باید روی شکم دراز بکشد؛ ازاین‌رو همه مراحل ماساژ سوئدی روی میز انجام می‌شود. درحالی‌که در ماساژ تایلندی فرد ماساژگیرنده برای انجام راحت‌تر حرکات کششی روی تشک یوگا می‌نشیند. مدت زمان ماساژ سوئدی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید. همچنین مدت زمان انجام ماساژ تایلندی نیز بین ۸۰ الی ۹۰ دقیقه خواهد بود.

اگر به‌منظور رفع تنش عضلانی جلسات بسیاری را باید با ماساژ درمانگر بگذرانید و رفت‌و‌آمد برای شما سخت خواهد بود‌؛ یک راهکار جایگزین برای بهبود تنش عضلات و افزایش دامنه حرکتی، استفاده از انواع مبل‌های ماساژ مانند صندلی ماساژور روتای مدل RT-S80 خواهد بود. با به‌کارگیری این روش هر زمان که در طول هفته نیاز به انجام ماساژ داشتید، به‌راحتی ماساژ موردنظر خودتان را برای همه نواحی بدن دریافت خواهید کرد.

ماساژ سوئدی و تایلندی برای چه افرادی مناسب است؟

تمرکز اصلی ماساژ سوئدی بر ریلکسی و رفع تنش عضلانی و درد مفاصل است. در‌صورتی‌که ماساژ تایلندی نیز باعث تسکین درد عضلات و مفاصل می‌شود اما هدف اصلی از انجام ماساژ تایلندی دسترسی به صلح درونی و رسیدن به آرامش ذهنی است. با درنظر گرفتن این موضوع در ادامه می‌گوییم که ماساژ سوئدی یا تایلندی برای شما مناسب خواهد بود یا خیر.

  • ماساژ سوئدی برای افرادی که به دنبال آرامش و رهایی از اضطراب و استرس مداوم هستند مفید خواهد بود. همچنین اگر به دریافت ماساژ با روغن‌ها علاقه دارید، ماساژ سوئدی انتخابی مناسب خواهد بود.
  • ماساژ تایلندی بسیار شبیه حرکات یوگا است؛ درنتیجه انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال افزایش انرژی هستند. همچنین اگر به ماساژ درمانی با روغن‌ها علاقه ندارید ماساژ تایلندی انتخابی مناسب خواهد بود. به‌علاوه ماساژ تایلندی بهترین گزینه برای بهبود دردهای مفاصل است.

هر دو ماساژ سوئدی و تایلندی باعث بهبود تنش عضلات خواهند شد اما اهداف اصلی از انجام ماساژ سوئدی و ماساژ تایلندی متفاوت است. همچنین اگر به دنبال روش جایگزین برای بهبود درد عضلات و مفاصل پا هستید با مشورت با پزشک خود می‌توان از ماساژور برقی پا استفاده کنید. با استفاده از ماساژورهای برقی نیازی به مراجعه متعدد به ماساژ درمانگر نخواهید داشت.

انجام ماساژ سوئدی برای رفع تنش عضلات

براساس وضعیت بدنی و سلیقه خود بهترین نوع ماساژ را انتخاب کنید

ماساژ سوئدی و تایلندی هر دو جزو ماساژهای محبوب هستند که روزانه افراد بسیاری برای دریافت این دو نوع ماساژ به ماساژ درمانگرها مراجعه می‌کنند. تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی در تکنیک، نوع لباس پوشیدن، پوزیشن ماساژ گیرنده، محل اجرای ماساژ و فواید ماساژ خواهد بود.

همچنین اگر به دنبال راهکاری جایگزین و باصرفه اقتصادی و زمانی برای کاهش درد عضلات، بهبود استرس و جریان گردش خون هستید، ما خرید صندلی ماساژور اقساطی را پیشنهاد می‌کنیم. درواقع با خرید قسطی صندلی‌های ماساژور خیال شما بابت پرداخت هزینه راحت خواهد بود. اگر تجربه دریافت ماساژ سوئدی و تایلندی را دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “5 تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی که خوب است بدانید!”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *