آموزش ماساژ صورت برای چاقی و فرم دهی آن

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

یکی از رازهای افرادی که در سنین بالا صورتی خوش‌فرم و پر بدون چین‌وچروک دارند، انجام ماساژ صورت است. کم خطرترین و کم هزینه‌ترین راه برای پر کردن عضلات صورت و فرم‌دهی به آن‌ها، ماساژ صورت برای چاقی خواهد بود. ماساژ برای چاقی صورت را با روش‌های مختلفی می‌توان انجام داد. این روش‌ها شامل ماساژ با انگشتان دست، ماساژ با سنگ گواشا یا ماساژ با قاشق و روغن می‌شود. برای اطلاع از نحوه ماساژ صورت برای چاقی با این روش‌ها خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیا ماساژ صورت برای چاقی موثر است؟

بله؛ ماساژ‌ صورت برای چاقی و فرم‌دهی ماهیچه‌های صورت روشی موثر است اما نتیجه‌بخش بودن آن مستلزم طی کردن پروسه‌ای چند هفته‌ای خواهد بود. منظور از چاق شدن صورت، گرد شدن آن نیست. با ماساژ اصولی صورت ماهیچه‌های اطراف و گونه و فک را به شیوه‌ای جذاب پر می‌کنید و چربی‌های اضافی پوست صورت را کاهش می‌دهید. همچنین فواید ماساژ صورت علاوه‌بر فرم‌دهی و چاق کردن صورت، مزایای دیگری مانند بهبود گردش خون، کاهش چین و چروک پوستی، دفع سموم پوست و کمک به بازسازی سلول‌های پوستی دارد. با ماساژ پوست به مدت ۲ الی ۳ هفته از نتیجه رضایت‌بخش آن متحیر خواهید شد!

ماساژ صورت برای چاقی و فرم‌دهی به چه صورت انجام می‌شود؟

برای اموزش ماساژ صورت برای چاقی نیازی به ماساژ درمانگر نخواهید داشت بلکه اگر به مدت ۳ هفته به‌طورمنظم پوست خود را با انگشتان دست، سنگ گواشا، قاشق و روغن یا سرم‌های آبرسان ماساژ‌دهید؛ آثار شگفت‌انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

همچنین علاوه‌بر این روش‌ها، می‌توانید برای ماساژ‌ گردن خود از انواع ماساژور بدن دستی استفاده کنید. در نظر داشته باشید اگر درگیر تنش عضلانی در ناحیه صورت هستید با انجام ماساژ‌ می‌توان آرامش و ریلکسی را برای عضلات صورت خود فراهم کنید. در ادامه به آموزش ماساژ صورت با روش‌های مختلف پرداخته‌ایم.

بررسی بهترین روش ماساژ صورت برای چاقی و فرم‌ دهی

ماساژ صورت با انگشتان دست؛ ساده‌ترین روش ماساژ صورت برای چاقی

یکی از موثرترین راهکارها برای چاقی صورت، ماساژ صورت با انگشتان دست است؛ زیرا با این روش خودتان می‌توانید میزان فشار وارده بر پوست صورت خود را تعیین کنید. برای نتیجه‌بخش بودن ماساژ صورت از روغن سیاه دانه برای ماساژ استفاده کنید. همچنین روغن‌هایی مانند بادام و نارگیل برای ماساژ دادن موثر هستند. برای ماساژ صورت از پیشانی شروع می‌کنیم، ابتدا هر ۱۰ انگشت خود را بالای ابرو قرار دهید. سپس انگشتان را به سمت بالای پیشانی تا قسمت رویش موها فشار دهید.

برای ماساژ دور چشم باید از انگشت میانی و انگشت حلقه استفاده کنید. نوک انگشتان خود را روی شقیقه‌ها قرار دهید و برای چند ثانیه شقیقه‌ها را به‌صورت دایره‌وار ماساژ دهید. سپس با اعمال فشار ملایم به سمت ناحیه زیر چشم بروید. زیر چشم را تا کنار بینی ماساژ دهید و سپس از کنار بینی به‌صورت بیضی‌شکل به سمت ابروها بروید. وقتی به شقیقه‌ها رسیدید یک دور ماساژ دور چشم را کامل کرده‌اید. این حرکت را روزی ۵ بار به مدت ۳ هفته انجام دهید.

برای ماساژ گردن باید نوک انگشتان میانی و انگشت حلقه را زیر گوش قرار دهید و ماساژ را به‌صورت دایره‌وار و منحنی به سمت چانه ادامه دهید. این حرکت را تا جایی تکرار کنید که ماهیچه‌های فک شل شوند. سپس برای ایجاد گونه‌های برجسته انگشت اشاره را بالای لب فوقانی و انگشت میانی را زیر لب پایین بگذارید. پس از آن با فشاری ملایم انگشتان خود را به سمت گوش بکشید. این حرکت را با انگشتان اشاره و میانی هر دو دست به مدت ۵ بار تکرار کنید. برای ماساژ پوست سر از همه انگشتان خود استفاده کنید و از خط رویش مو تا نزدیکی گردن را با اعمال فشاری متوسط ماساژ دهید.

نحوه انجام ماساژ صورت با انگشتان دست

ماساژ صورت با سنگ گواشا؛ فرم‌دهی به صورت و افزایش گردش خون

استفاده از سنگ‌ گواشا برای ماساژ صورت خواصی مانند افزایش گردش خون، کاهش چین و چروک صورت و از بین بردن چربی‌های اضافی صورت دارد. برای اثربخشی بیشتر، بهتر است گواشا را به مدت چند ساعت در داخل یخچال نگه‌داری کنید. سپس پوست خود را به‌خوبی با آب بشویید و با روغن، سرم یا لوسیون چرب کنید. همه مراحل انجام ماساژ صورت با سنگ گواشا مانند ماساژ با انگشتان دست است؛ با این تفاوت که به‌جای انگشتان دست از سنگ گواشا استفاده می‌کنید. برای اثربخشی این نوع ماساژ آن را به‌صورت روزانه یا هر دو روز یک‌بار انجام دهید. برای صرفه‌جویی در وقت هنگامی‌که روی انواع مبل ماساژور خود مانند صندلی ماساژور روتای مدل RT-8802 نشسته‌اید، ماساژ صورت خود را انجام دهید؛ با این روش به رفع تنش و ایجاد آرامش در کل بدن خود کمک می‌کنید.

نحوه ماساژ چاقی صورت با سنگ گواشا

ماساژ صورت برای چاقی صورت با قاشق؛ راهکاری موثر برای فرم‌دهی

استفاده از قاشق برای فرم‌دهی به‌صورت روشی بسیار رایج است. در این روش بهتر است از قاشق‌های سوپ خوری استفاده کنید. پس از شستن صورت مقداری روغن سیاه‌دانه، نارگیل یا به صورت خود بمالید تا فرآیند ماساژ به‌راحتی صورت بگیرد. برای ماساژ پیشانی باید قاشق را چند دقیقه در یخچال نگه دارید سپس قاشق را از بالای خط ابرو با ایجاد فشاری ملايم به سمت خط رویش مو بکشید.این حرکت را در همه نقاط پیشانی خود چندین بار تکرار کنید. برای برجسته کردن عضلات چانه و فک قاشق را در خط چانه قرار دهید و با ایجاد فشاری ملایم به سمت گوش بکشید. سپس این حرکت را روی خط فک تکرار کنید.

 برای رفع غبغب و فرم‌دهی صورت قاشق گرم را زیر چانه قرار دهید و با ایجاد فشاری ملایم به سمت پایین بکشید. برای رفع غبغب می‌توانید این حرکت را چندین مرتبه در طول روز انجام دهید. همچنین ماساژ صورت باعث ریلکسی عضلات و ایجاد حس آرامش می‌شود. اگر به دنبال رفع تنش در سایر بخش‌های بدن هستید می‌توانید علاوه‌برگرفتن ماساژ از ماساژ درمانگر از مبل ‌های ماساژوری مانند صندلی ماساژ آی رست مدل SL-A100  نیز استفاده کنید.

نحوه انجام ماساژ برای چاقی صورت با قاشق

با ماساژ صورت به ‌همراه روغن به لیفت شدن صورت خود کمک کنید

ماساژ دادن با روغن باعث لیفت و سفت شدن پوست می‌شود و از این طریق باعث فرم‌دهی صورت خواهد شد. برای فرم‌دهی صورت با ماساژ به‌همراه روغن باید از روغن مناسب برای پوست خود استفاده کنید. برای ماساژ پوست‌های خشک از روغن آووکادو، برای پوست‌های حساس از روغن آرگان و پوست‌های معمولی از روغن بادام استفاده کنید. همچنین ماساژ صورت با روغن زیتون برای چاقی صورت‌هایی با پوست بسیار خشک مناسب خواهد بود.

پس از چرب کردن صورت خود با روغن، برای فرم دهی به گونه‌ها و لیفت صورت، انگشت اشاره را بالا لب فوقانی و انگشت میانی را زیر لب پایین قرار دهید و به سمت گوش بکشید. این حرکت را روزی چندبار به مدت ۲ الی ۳ هفته انجام دهید. اگر از چرب شدن صورت خوشتان نمی‌آید برای فرم‌دهی به صورت و رفع تنش و افتادگی عضلات گردن می‌توانید با خرید دستگاه ماساژور مخصوص گردن، آرامش را برای عضلات خود به ارمغان بیاورید.

با ماساژ صورت چهره‌ای خوش فرم و جذاب داشته باشید

ماساژ صورت برای چاقی و فرم‌دهی یکی از ساده‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه‌ها است. با انجام روزانه ماساژ صورت به مدت ۲ الی ۳ هفته، زیبایی، جوانی و خوش فرمی را در صورت خود مشاهده خواهید کرد. روش‌های مختلفی برای ماساژ صورت وجود دارد؛ این روش‌ها شامل ماساژ صورت با انگشتان دست، ماساژ با قاشق یا روغن و با سنگ گواشا است.

طریقه ماساژ دادن صورت در همه این روش‌ها تقریبا یکسان است و علاوه‌بر خوش فرم کردن صورت، این نوع ماساژها باعث بهبود گردش خون و بازسازی سلول‌های پوستی خواهند شد. همچنین اگر به دنبال بهبود گردش خون، رفع خستگی عضلات و دفع سموم از همه بدن خود هستید با خرید مبل ماساژور این امکان برای شما فراهم می‌شود. چنانچه تجربه‌ای در رابطه با ماساژ صورت دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.