ماساژ ایرانی چیست؟ + آشنایی با ماساژ بالولینگ

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

ماساژ ایرانی (Iranian massage) یا بالولینگ یکی از محبوب‌ترین انواع ماساژ بدن است؛ کلمه بالولینگ از ترکیب دو کلمه بال به معنای دست و لینگ به معنای پا ساخته شده است. در این نوع ماساژ ضربه، فشارهای ملایم و محکم و مالش توسط دست و پا به‌منظور رفع تنش و گرفتگی‌های عضلانی و عصبی صورت می‌گیرد. آرام کردن سیستم عصبی، کمک به دفع سموم بدن و بهبود سیستم گوارشی ازجمله فواید Iranian massage است. اگر می‌خواهید با فواید و نحوه انجام ماساژ بالولینگ آشنا شوید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ماساژ ایرانی؛ یکی از بهترین انواع ماساژ برای ریلکس شدن عضلات

Iranian massage بر پایه علوم آناتومی و فیزیولوژی شکل گرفته است. ماساژور با حرکات موجی، نوسانی و ریتمیک به ماساژ شخص می‌پردازد و با تاثیرگذاری بر سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک فرد باعث ایجاد احساس آرامش و رفع تنش در جسم ماساژ‌گیرنده می‌شود. نکته مهم قبل از انجام ماساژ در نظر گرفتن مشکلات فیزیکی فرد است؛ زیرا شدت انجام ماساژ براساس بیماری و شرایط جسمانی فرد و سن و سال او متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال این ماساژ در افراد باردار یا مبتلا به بیمارهای قلبی و عروقی و بیماران پوستی باید با احتیاط انجام شود.

اگر فرد دچار مشکلات جسمانی شدید باشد، استفاده از صندلی ماساژ به‌عنوان روش جایگزین، ریسک کمتری برای سلامتی او خواهد داشت؛ بااین‌حال برای اطمینان، پیش از استفاده از صندلی ماساژ نیز باید با پزشک مشورت کند. بعد از دریافت تایید از پزشک، با اطلاع از قیمت مبل ماساژ، بهترین نوع را متناسب با نیاز خود می‌توان تهیه کرد.

حرکات موجی در ماساژ ایرانی

آشنایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد ماساژ ایرانی

در ماساژ بالولینگ از تکنیک‌های فراوانی به‌منظور رسیدن به آرامش، رفع گرفتگی و تنش عضلات استفاده می‌شود. در ادامه ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل ماساژ را بررسی کرده‌ایم:

  • امکان انجام ماساژ در آب با بهره‌گیری از تکنیک‌های خاص
  • استفاده از تکنیک‌های چرخشی طولی و عرضی برای ماساژ بافت‌های عمیق به‌منظور رفع گرفتگی عضلات
  • قابلیت انجام ماساژ به‌همراه روغن و بدون آن
  • امکان انجام ماساژ شخصی (سلف ماساژ) در محیط کار و بدون نیاز به ماساژور
  • استفاده از نیروی وزن بدن برای ماساژ، به‌منظور کاهش صرف انرژی

قابلیت انجام ماساژ به وسیله پا باعث کاهش صرف انرژی و تاثیرگذاری بیشتر روی عضلات حجیم بدن می‌شود. اگر ماساژور ایرانی نمی‌شناسید یا رفت‌وآمد جلسات ماساژ برای شما دشوار است، به‌عنوان راهکار جایگزین از صندلی‌های ماساژ استفاده کنید. این صندلی‌ها قابلیت انجام ماساژ از ناحیه گردن تا نوک پا را دارند. یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ماساژورها صندلی ماساژور روتای مدل RT-8802 بوده که مجهز به ماساژ کیسه هوا است.

انجام ماساژ بالولینگ با استفاده از روغن

نحوه انجام ماساژ ایرانی؛ مراحل و تکنیک‌ها

ماساژ از نوع ایرانی در یک اتاق تاریک و آرام انجام می‌شود؛ فرد ماساژ‌گیرنده روی تخت دراز می‌کشد و ماساژور با استفاده از روغن، تکنیک‌های مختلف این نوع ماساژ را روی بدن فرد اعمال می‌کند. انجام ماساژ معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد. در ادامه مراحل انجام ماساژ از نوع ایرانی را بررسی می‌کنیم:

  1. آماده‌سازی: فرد ماساژ گیرنده با پوشیدن لباس‌های راحت روی تخت دراز می‌کشد. همچنین فرد ماساژ گیرنده، هنگام انجام ماساژ نبایدهیچ‌گونه زیورآلاتی داشته باشد.
  2. ماساژ پشت: ماساژ از کف پای شخص به سمت بالای بدن شروع می‌شود. ماساژور با ضربه‌های آرام و فشارهای عمقی از کف پای شخص به سمت کمر و شانه‌ها شروع به ماساژ‌ دادن می‌کند.
  3. ماساژ سینه و شکم: ماساژور از قسمت شانه‌های شخص شروع به ماساژ دادن می‌کند و با استفاده از تکنیک‌های ماساژ از نوع ایرانی بدن شخص را تا پایین ماساژ می‌دهد.
  4. ماساژ پاها: در مرحله آخر ماساژور ماساژ پا را از انگشتان پای شخص شروع می‌کند و کل پای او را ماساژ می‌دهد.

ماساژور از ضربات آرام و ملايم و فشارهای عمقی برای رفع تنش عضلانی و ریلکس شدن بدن فرد استفاده می‌کند. اگر امکان مراجعه به ماساژور را ندارید، یک راهکار به‌صرفه استفاده از انواع ماساژور برای ماساژ عضلات بدن واست. یکی از ماساژورهای اقتصادی برای ماساژ عضلات، ماساژور تفنگی است که با داشتن ۴ سری متفاوت امکان انجام دادن ماساژهای سطحی و عمقی را برای همه عضلات بدن فراهم می‌کند.

رفع گرفتگی عضلات با ماساژ ایرانی

فواید ماساژ بالولینگ چیست؟

فواید ماساژ بالولینگ آرام شدن سیستم عصبی، دفع سموم و بهبود سیستم گوارشی است. همه ماساژها به‌منظور دستیابی به اهداف خاصی انجام می‌شود. اگر ماساژ به‌صورت اصولی انجام شود، می‌توان از آن به‌عنوان روشی تکمیلی برای درمان استفاده کرد. در ادامه فواید شگفت‌انگیز ماساژ از نوع ایرانی را بررسی می‌کنیم.

آرام‌ شدن سیستم عصبی؛ فایده اصلی ماساژ ایرانی

یکی از مهم‌ترین فواید ماساژ بالولینگ آرام شدن سیستم عصبی است؛ بنابراین این نوع ماساژ برای افرادی که درگیر اضطراب، نگرانی و وسواس فکری هستند پیشنهاد می‌شود. همچنین این ماساژ برای رفع انواع سردرد خصوصا سردهای تنشی، بی‌خوابی، مشکلات عصبی و روانی، رفع تنش بدن و دردهای عصبی موثر است.

اگر اکثر مواقع درگیر مشکلات تنشی و عصبی هستید یک راهکار مناسب دیگر استفاده از صندلی‌های ماساژور است؛ با در اختیار داشتن این ماساژورها امکان ماساژ منظم روزانه برای افراد وجود دارد. به‌عنوان مثال صندلی ماساژور آیرست یکی از بهترین ماساژورها است که باعث ریلکس شدن بدن و رفع تنش می‌شود.

آرام شدن سیستم عصبی با ماساژ بالولینگ

دفع سموم؛ مزیت قابل توجه ماساژ از نوع ایرانی

تحریک دستگاه لنفاوی و بهبود عملکرد آن یکی از بارزترین ویژگی‌های ماساژ از نوع ایرانی است. در این ماساژ با تحریک سیستم لنفاوی، جریان لنف در بدن سرعت بیشتری پیدا می‌کند که نتیجه آن دفع بهتر و سریع‌تر سموم از بدن است. اکثر ماساژها به دفع سموم از بدن کمک می‌کنند؛ حتی استفاده از انواع دستگاه ماساژور مانند صندلی ماساژ روتای مدل RT-5862 باعث می‌شود که دستگاه لنف عملکرد بهتری داشته باشد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش؛ خاصیت شگفت‌انگیز ماساژ از نوع ایرانی

ماساژ از نوع ایرانی باعث بهبود حرکات دودی روده‌ها می‌شود که نتیجه آن کمک به دفع مواد زائد از بدن است؛ درنتیجه این ماساژ به افرادی که دچار مشکلات گوارشی مانند یبوست هستند کمک بسیاری می‌کند. همچنین این ماساژ با تقویت دیواره روده‌ها به هضم مواد غذایی کمک خواهد کرد. ازآنجایی‌که اضطراب داشتن مستقیما بر سیستم گوارشی تاثیر منفی می‌گذارد این نوع ماساژ با ریلکس کردن بدن نیز باعث کاهش اضطراب و درنتیجه بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شود.

برای کاهش اضطراب می‌توان از روش‌های دیگر ماساژ مانند استفاده از صندلی‌های ماساژور کمک گرفت؛ در نظر داشته باشید که قیمت صندلی ماساژور روتای یا سایر مدل‌ها، باتوجه‌به امکانات آن متفاوت است.

ماساژ بالولینگ؛ بهترین انتخاب برای ریلکس شدن عضلات

در ماساژ نوع ایرانی ماساژور با حرکات موجی، نوسانی و ریتمیک افراد را ماساژ می‌دهد. اصلی‌ترین فایده این ماساژ آرام کردن سیستم عصبی و تنش عضلانی است. در این نوع ماساژ ماساژور با ضربه‌های ملایم و فشارهای عمقی بدن فرد را ماساژ می‌دهد. برای آرام کردن سیستم عصبی و تنش عضلانی علاوه‌بر ماساژ از نوع ایرانی می‌توان از صندلی‌های ماساژور نیز استفاده کرد.

مدل‌های مختلف صندلی ماساژ از برند روتای و آیرست را در بخش محصولات سایت بررسی کنید. یکی از مدل‌های مبل ماساژ که در برنامه تلویزیونی جوکر محبوبیت بسیاری پیدا کرده، صندلی ماساژور جوکر است؛ امکان سفارش این محصول نیز در سایت مبل ماساژ برای شما وجود دارد.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ ایرانی چیست؟ + آشنایی با ماساژ بالولینگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *