ماساژ ژاپنی چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

ماساژ از نوع ژاپنی ترکیبی از طب سنتی چینی و روش‌های کلاسیک آیورودا است. این نوع ماساژ که خاصیت درمانی مانند بهبود تنش عضلانی، کاهش درد، بهبود کیفیت خواب و کاهش اضطراب را دارد، به‌صورت گسترده در قاره آسیا استفاده می‌شود. همچنین بهبود گردش خون و آسم ازجمله تاثیرهای شگفت‌انگیز این نوع ماساژ هستند. چنانچه دوست دارید بیشتر با فواید و چیستی این ماساژ منحصربه‌فرد آشنا شوید؛ خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ماساژ ژاپنی یا آنما؛ ترکیبی از طب چینی و آیورودا

آنما در واقع از ترکیب طب چینی و آیورودا ایجاد شده است که هدف آن به جریان انداختن انرژی بدن یا انرژی چی برای بهبود گردش خون است. کلمه ماساژ در ژاپنی با نام ANMA  نیز شناخته می‌شود که از ترکیب دو کلمه فشار دادن (AN) و مالیدن (MA) تشکیل شده است.

در ماساژ از نوع ژاپنی که که بسیار شبیه ماساژ شیاتسو است، ماساژور از دست‌ها و انگشتان برای اعمال فشار بر بدن شخص استفاده می‌کند. این نوع ماساژ یک روش درمانی برای کاهش تنش عضلانی، آسم، فشار خون، کاهش در قاعدگی و بسیاری از مشکلات دیگر است. همچنین ماساژ از نوع ژاپنی کمک بسیاری به بهبود وضعیت خلقی و عاطفی فرد می‌کند.

ماساژ ژاپنی برای کاهش گرفتگی عضلات

بررسی تکنیک‌های ماساژ ژاپنی؛ ترکیبی از فشار، کشش و چرخش

در ماساژ مخصوص کشور ژاپن از ۳ تکنیک اعمال فشار، کشش و چرخش استفاده می‌شود. در تکنیک فشار ماساژور از شست، کف دست، آرنج و زانو برای اعمال فشار استفاده می‌کند. بهترین اعمال فشار هنگامی انجام می‌شود که مراجعه‌کننده روی زمین دراز بکشد و ماساژور از وزن بدن خود برای اعمال فشار استفاده کند. میزان فشاری که ماساژور اعمال می‌کند بستگی به میزان درد عضلانی شخص دارد.

در این نوع ماساژ، ماساژور از تکنیک کشش برای متعادل کردن انرژی در بدن شخص استفاده می‌کند. این کشش در نواحی مختلفی از بدن مانند پاها و دست‌ها اعمال می‌شود. ماساژور از تکنیک چرخش برای بهبود دردهای عضلانی و مفصلی استفاده می‌کند؛ در این تکنیک ماساژور از حرکات دایره‌ای زانوهای شخص را به حرکت درمی‌آورد تا  میزان گرفتگی را در مفاصل بین ران‌های شخص کاهش دهد. این تکنیک برای کاهش گرفتگی‌های عضلات مچ پا و مفصل بین ران بسیار موثر است. اگر برای درمان گرفتگی عضلات اطراف زانو به ماساژدرمانگر دسترسی ندارید، یک راهکار جایگزین استفاده از ماساژور زانو است.

بررسی تکنیک فشار در ماساژ ژاپنی

فواید ماساژ ژاپنی چیست؟

انجام ماساژ به روش ژاپنی فوایدی نظیر خرید صندلی ماساژور و استفاده از این دستگاه‌ها دارد؛ زیرا ماساژدرمانگر با ماساژ همه نواحی بدن، انرژی را در کل بدن پخش می‌کند و به بهبود مشکلات جسمی و روحی فرد کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه فواید جسمی و روحی بی‌نظیر این نوع ماساژ درمانی را برای شما شرح داده‌ایم.

ارتباط ماساژ و بهبود مشکلات جسمی

فواید فیزیکی آنما؛ کاهش تنش عضلات

ماساژ‌درمانی به روش ژاپنی فواید فیزیکی بسیاری دارد که در ادامه این فواید را برای شما شرح داده‌ایم:

  • انعطاف‌پذیری: تکنیک‌های کشش در آنما باعث بهبود دامنه حرکت و انعطاف‌پذیری بیشتر بدن فرد می‌شود.
  • رهایی از تنش عضلانی: اعمال فشار بر نواحی مختلف بدن فرد سفتی و گرفتگی عضلات مراجعه‌کننده را بهبود می‌بخشد.
  • بهبود گردش خون: آنما با تحریک قسمت‌های مختلف بدن گردش خون را بهبود می‎‌دهد و مواد زائد و سموم را از بدن خارج می‌کند؛ درنتیجه اکسیژن‌رسانی به بدن شخص بیشتر می‌شود.

علاوه‌بر این‌ موارد، ماساژ به روش ژاپنی با توزیع متناسب انرژی در بدن باعث کاهش درد قاعدگی، بهبود آسم و فشار خون می‌شود. همچنین این ماساژ اختلالات گوارشی، آرتریت، سردرد را بهبود می‌دهد و همانند ماساژ روسی به افزایش گردش خون در بدن کمک می‌کند.

بررسی فواید فیزیکی ماساژ درمانی

فواید ذهنی ماساژ از نوع ژاپنی؛ بهبود کیفیت خواب

آنما شکلی از درمان سنتی است که در ژاپن به‌صورت گسترده استفاده می‌شود. در ادامه به فواید ذهنی این نوع ماساژ می‌پردازیم:

  • بهبود کیفیت خواب: به دلیل تاثیر آرام‌بخشی که ماساژ ژاپنی دارد، مراجعه‌کنندگان اعلام کردند که ‌کیفیت خواب آن‌ها بهبود پیدا کرده است.
  • کاهش اضطراب: آرام‌بخش بودن و کاهش تنش عضلانی در این نوع ماساژ به کاهش سطح اضطراب افراد کمک بسیاری می‌کند.
  • تمرکز و وضوح ذهنی بیشتر: در این ماساژ با متعادل کردن انرژی در سطح بدن، میزان وضوح ذهنی و تمرکز شخص افزایش پیدا می‌کند.

معمولا کاهش سطح اضطراب و بهبود خواب در بسیاری از ماساژها و حتی استفاده از ماساژورهایی مانند صندلی ماساژ آی رست مدل sl a389 2 دیده می‌شود؛ درنتیجه بهترین راهکار برای کاهش سطح اضطراب و بهبود کیفیت خواب استفاده منظم از ماساژورها یا ماساژ‌درمانی است.

چه افرادی برای ماساژدرمانی از نوع ژاپنی باید احتیاط کنند؟

افرادی که دچار پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات پوستی عفونی هستند نباید از ماساژ مخصوص ژاپنی‌ استفاده کنند. همچنین کسانی که به‌تازگی شیمی درمانی کرده‌اند یا دچار اختلالات خونی مانند لخته خون در بدن هستند نیز نباید از روش ماساژ درمانی استفاده کنند.

بهترین و کم عارضه‌ترین روش جایگزین برای ماساژ از نوع ژاپنی استفاده کردن از ماساژورهایی مانند صندلی ماساژور روتای است. همچنین افرادی که دچار مشکلات جدی هستند حتما باید با مشورت پزشک و تحت نظر او از ماساژورها استفاده کنند.

ماساژ ژاپنی؛ بهترین راهکار برای رفع تنش عضلانی

ماساژ مخصوص کشور ژاپن ترکیبی از طب چینی و آیورودا است که از ۳ تکنیک فشار، کشش و چرخش برای بهبود وضعیت جسمی و روحی افراد استفاده می‌کند. رفع تنش عضلانی، بهبود گردش خون، کاهش درد، بهبود آسم، فشار خون و افزایش انعطاف‌پذیری از تاثیرهای شگفت‌انگیز این نوع ماساژ هستند. اگر فردی دچار مشکلات جدی مانند لخته خون و مشکلات قلبی عروقی و پوستی است باید از ماساژ درمانی ژاپنی خودداری کند. این افراد باید تحت‌نظر پزشک از روش‌های جایگزین و کم عارضه‌ای مانند استفاده از ماساژورها بهره ببرند.

اگر قصد خرید دستگاه‌های ماساژ مانند ماساژور تفنگی یا صندلی ماساژ روتای را دارید برای اطلاع از قیمت صندلی ماساژور روتای 8900 و سایر برندها به قسمت‌های مربوطه سایت مراجعه کنید. اگر تجربه‌ای درمورد ماساژ درمانی ژاپنی دارید در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ ژاپنی چیست؟ و چه مزایایی دارد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *