تکنیک های موثر ماساژ برای کاهش درد پریودی

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

بیش از نیمی از زنان در دوران قاعدگی دردهای بسیاری را تجربه می‌کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش درد پریودی ماساژدرمانی است. ماساژهایی مانند تکنیک ماساژ فشار، ماساژ پا و شیاتسو روش‌هایی موثر برای کاهش گرفتگی‌ها و انقباضات دوران قاعدگی خانم‌هاست. همچنین ماساژ دادن با روغن ماساژور باعث بهبود گردش خون و کاهش درد و تنش عضلانی پریودی خواهد شد. در این مقاله نحوه انجام ماساژ برای کاهش درد پریودی را برای شما شرح داده‌ایم.

تکنیک ماساژ فشار؛ موثرترین ماساژ برای درد پریود

برای کاهش درد قاعدگی از تکنیک ماساژ فشاری روی عضلات سرینی و اطراف استخوان خاجی استفاده می‌شود. عضلات سرینی در ناحیه باسن از ۳ ماهیچه تشکیل شده است. همچنین استخوان خاجی، استخوانی مثلثی شکل است که بین آخرین مهره کمر و دنبالچه قرار دارد. برای انجام ماساژ فشار، ماساژدرمانگر باید کنار شخص بنشیند و انگشت دستان خود را به یکدیگر بچسباند. سپس با استفاده از کف دست خود به استخوان خاجی فشار وارد کند و پس از ۱۵ الی ۳۰ ثانیه دست کف دست را از آن ناحیه بردارد. برای تاثیرگذاری بیشتر پروسه اعمال فشار و رهاسازی را به مدت چند دقیقه تکرار کنید. خرید صندلی ماساژور و استفاده صحیح از آن نیز میتواند به کاهش درد پریودی کمک کند.

تکنیک فشرده‌سازی برای ماساژ زیر شکم فرد نیز استفاده می‌شود. به‌کارگیری این تکنیک انقباض عضلات زیر شکم را رفع می‌کند و باعث شل شدن عضلات شکم می‌شود. در این روش ماساژ درمانگر با انگشتان و کف دست خود با حرکات دایره‌ای به شکم فرد فشار وارد می‌کند. ازآن‌جایی‌که در دوران پریود استفاده از ماساژور دستی بدن توصیه نمی‌شود؛ بهتر است برای تقویت عضلات کمر و لگن خود قبل و بعد از دوران قاعدگی از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید. همچنین درصورت دسترسی نداشتن به ماساژ درمانگر، برای کاهش درد پریودی از کیسه آب گرم استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر ماساژ می‌توانید از روغن‌های مخصوص ماساژ استفاده کنید.

نحوه انجام ماساژ فشار برای کاهش درد پریود

ماساژ شیاتسو؛ بهبود درد قاعدگی با طب چینی

بهترین ماساژ برای درد لگن، ماساژ شیاتسو است؛ این نوع ماساژ یک روش درمانی سنتی ژاپنی و برگرفته از طب چینی است. ماساژ شیاتسو برای بهبود برخی از بیماری‌ها و مشکلاتی مانند درد قاعدگی کاربرد دارد. در این روش با کمک کف دست و انگشتان فشارهای ریتمیک و ملایمی به ناحیه زیر شکم وارد می‌شود.

حرکات این نوع ماساژ به‌صورت چرخشی و فشار دادن انگشتان به سمت بالا و پایین انجام خواهد شد. انجام ماساژ شیاتسو تاثیر قابل توجهی بر کاهش درد پریودی دارد؛ زیرا این ماساژ با بهبود گردش خون، کاهش التهاب و شل شدن عضلات به بهبود درد قاعدگی کمک بسیاری می‌کند. استفاده از صندلی ماساژور روتای مدل RT-8802 نیز به دلیل داشتن گرمایشی و تکنولوژی های پیشرفته و استاندارد میتواند در کاهش درد قاعدگی کمک کننده باشد.

نحوه انجام ماساژ شیاتسو برای کاهش درد پریودی

ماساژ  بدن با روغن در دوران قاعدگی به آرامش اعصاب کمک می‌کند

بهترین ماساژ پریودی، ماساژ با روغن است؛ زیرا ماساژ‌درمانی با روغن به بهبود گردش خون و کاهش تنش عضلات کمک بسیاری می‌کند. همچنین می‌توانید مقداری از انگشتان خود را به روغن آغشته و سپس با حرکات دایره‌ای ملایم ماساژ را شروع کنید. بهترین ماساژ برای آرامش اعصاب در دوران PMS و پریودی ماساژ زیر شکم به وسیله روغن‌هایی با طبع گرم است. دقت کنید کیفیت روغن‌ها در تاثیرگذاری این نوع ماساژ اهمیت بسیاری دارد.

بهترین روغن‌ها برای ماساژ قاعدگی؛ جوجوبا، مرزنجوش و بادام

معمولا برای کاهش درد پریودی هنگام ماساژ از روغن‌های بادام، نارگیل و جوجوبا که طبع گرمی دارند، استفاده می‌شود. برای شروع ماساژ می‌توان کمی از روغن را در ناحیه زیر شکم قرار دهید و ماساژ را آغاز کنید. به‌علاوه ازآن‌جایی که مرزنجوش به‌عنوان مسکن طبیعی شناخته می‌شود استفاده از روغن آن هنگام ماساژ به گشاد شدن عروق و کاهش درد قاعدگی کمک خواهد کرد. همچنین روغنی مانند مریم گلی به تنظیم چرخه قاعدگی کمک بسیاری می‌کند. اگر به دنبال تنظیم چرخه قاعدگی هستید علاوه بر استفاده از روغن مرزنجوش، قبل و بعد از پریودی از صندلی‌های ماساژوری مانند irest a801 برای قوی کردن و تقویت عضلات بدن استفاده کنید.

کاهش درد پریود با ماساژ پا؛ تجربه‌ای آرامش‌بخش

نقاط خاصی روی پاها، صورت و دست‌ها وجود دارد که مخصوص نواحی و اعضای خاصی از بدن است که می‌توان با اعمال فشار بر این نواحی درد قسمت مورد نظر بدن را کاهش داد؛ به این تکنیک ماساژ، رفلکسولوژی می‌گویند. در رفلکسولوژی ناحیه مربوط به قسمت زیر شکم در اطراف مچ پا قرار دارد؛ بنابراین با ماساژ دادن اطراف مچ پا می‌توان درد را تا حد قابل‌توجهی کاهش داد. همچنین برای انجام این ماساژ، نیازی به ماساژ درمانگر ندارید و به‌راحتی می‌توانید خودتان این تکنیک را انجام دهید. برای انجام ماساژ اطراف مچ پا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • برای دسترسی به مچ پا به‌صورت ضربدری بنشینید.
  • ناحیه مثلثی شکلی که توسط استخوان مچ پا، پاشنه پا و تاندون آشیل تشکیل شده است را پیدا کنید.
  • ناحیه مثلثی را بین شست و انگشتان خود نگه‌دارید، سپس با کمک انگشت شست خود به ناحیه مثلثی فشار وارد کنید. همچنین با حرکت انگشت شست در جهت‌های مختلف ناحیه مثلثی را ماساژ دهید.
  • به مدت چند دقیقه از این تکنیک برای ماساژ دو طرف مچ هردو پای خود استفاده کنید.

 اگر انجام دادن ماساژ پا به دلیل دیسک کمر یا سایر دلایل برای‌تان سخت است، برای انجام این ماساژ از دستگاه ماساژور تفنگی استفاده کنید. ماساژور تفنگی با فراهم کردن ماساژ تفنگی، امکان اعمال فشار و ماساژ را در ناحیه مثلثی پا برای افراد فراهم می‌کند.

استفاده از ماساژ پا برای کاهش درد پریودی

آیا ماساژ قاعدگی برای همه افراد مفید است؟

ماساژ درمانی برای بهبود درد قاعدگی در اکثر افراد بی‌خطر است. چنانچه شخص مبتلا به بیماری‌هایی مانند آندومتریوز، کیست تخمدان، بیماری التهابی لگن و سایر بیماری‌های مرتبط با تخمدان و رحم است قبل از انجام ماساژ‌درمانی باید با پزشک خود مشورت کند. استفاده از صندلی‌های ماساژ در دوران پریود توصیه نمی‌شود اما با انجام حرکات ورزشی و استفاده از دستگاه‌های ماساژور در زمان قبل  بعد از پریود عضلات خود را قوی کنید؛ نتیجه قوی کردن عضلات بدن با ورزش و ماساژ تجربه درد کمتر در زمان قاعدگی خواهد بود. برای اطلاع از قیمت صندلی ماساژور آی رست به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

با استفاده از دستگاه ماساژور قبل قاعدگی، از بروز درد پیشگیری کنید

تکنیک ماساژ فشاری، ماساژ شیاتسو و ماساژ پا از جمله بهترین روش‌ها برای کاهش درد قاعدگی و درد PMS هستند. همچنین ماساژ پا و روغن از جمله روش‌های تاثیرگذار برای بهبود گردش خون و کاهش تنش عضلانی در دوران قاعدگی خواهند بود. همچنین استفاده از صندلی‌های ماساژور قبل و بعد از دوران قاعدگی باعث تقویت عضلات می‌شود که نتیجه آن درد کمتر در زمان پریود خواهد بود. برای تهیه مبل ماساژ می‌توانید به نمایندگی ماساژور آی رست مراجعه کنید. چنانچه تجربه‌ای درباره دریافت ماساژ برای کاهش درد پریودی و تاثیر آن در دوران قاعدگی دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.