درمان سردرد تنشی در خانه؛ بهترین روش سردرد تنشی مزمن

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

درمان سردردهای تنشی با چند راهکار خانگی مثل استفاده از کمپرس سرد و گرم، تمرین تنفس عمیق، نوشیدن مایعات کافی، ماساژ و ۳ راهکار دیگر انجام می‌شود که در این مقاله هر یک را بررسی می‌کنیم.

سردرد تنشی یکی از شایع‌ترین انواع سردرد است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این نوع سردرد معمولا به‌ دلیل تنش‌های عضلانی در ناحیه گردن و سر، استرس یا اضطراب ایجاد می‌شود. انواع سردردهای تنشی با علائمی مانند درد ملایم تا متوسط، احساس فشار در سر و خستگی همراه خواهد بود. خوشبختانه، بسیاری از روش‌های خانگی به تسکین این نوع سردرد کمک می‌کنند. در این مطلب به معرفی و توضیح چندین راهکار ساده و موثر برای کاهش سردرد تنشی در خانه می‌پردازیم. بعد از مطالعه این مطلب می‌دانیم که روش‌های درمان قطعی سردرد تنشی چیست.

استفاده از کمپرس گرم یا سرد؛ روش خانگی برای درمان سردرد تنشی

برای کاهش تنش و درد در ناحیه سر و گردن از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید. برای بهره‌‌مندی از فایده کمپرس گرم به‌منظور کاهش سردرد، این کمپرس را روی گردن و شانه‌ها قرار دهید تا عضلات شل شوند و جریان خون بهبود یابد. کمپرس سرد نیز برای کاهش درد سر، موثر است؛ به‌ویژه اگر سردرد ناشی از التهاب باشد.

برای تکمیل راهکار استفاده از کمپرس سرد و گرم، پیشنهاد می‌کنیم از انواع ماساژ درمانی نیز برای افزایش جریان خون در سر استفاده کنید. بهبود جریان خون باعث تسریع اکسیژن‌رسانی به سلول‌های مغز شده و در نهایت سردرد را تسکین می‌دهد. برای بهره‌مندی از فواید ماساژدرمانی، گزینه‌های متعددی مثل ماساژور تفنگی، صندلی ماساژور روتای و صندلی ماساژ آیرست را در اختیار دارید.

استفاده از کمپرس سرد و گرم؛ روشی برای درمان سردرد مزمن

از انواع ماساژ برای سردرد تنشی استفاده کنید

 ماساژ ناحیه‌های گردن، شانه‌ها و سر به شل کردن عضلات و کاهش تنش کمک می‌کند. این کار باعث بهبود گردش خون شده و به تسکین درد کمک می‌کند. استفاده از روغن‌های معطر مانند روغن نعناع یا اسطوخودوس نیز اثربخشی ماساژ را افزایش می‌دهد.

برای اجرای ماساژ در ناحیه گردن حتما به ماسورهای حرفه‌ای مراجعه کنید. اگر به ماسور حرفه‌ای دسترسی ندارید، استفاده از انواع ماساژور برقی نیز ایده مناسبی به شمار می‌رود. برای بهبود خونرسانی در کل بدن پیشنهاد می‌کنیم از صندلی ماساژور SL-A100 استفاده کنید. این صندلی ماساژ به بالشتک سر با قابلیت تنظیم مجهز است تا سر و گردن در بهترین وضعیت ممکن قرار گیرد.

استفاده از صندلی ماساژ؛ یکی از روش‌های دریافت ماساژ سر و گردن

یکی از راهکارهای درمان سردرد تنشی مزمن چیست؟ تنفس عمیق و مدیتیشن

تمرین تنفس عمیق و مدیتیشن به آرامش بدن و کاهش استرس کمک می‌کند. این روش‌ها میزان تنش عضلانی را کاهش داده و از شدت سردردهای تنشی می‌کاهند. تمرکز روی تنفس عمیق منجر به افزایش آرامش ذهنی و فیزیکی نیز می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های کاهش تنش عضلانی در ناحیه سر و گردن، استفاده از ماساژ درمانی است. برای ماساژ درمانی گزینه‌های متعددی مثل مراجعه به ماسور و استفاده از ماساژور برقی در اختیار دارید. ماساژورهای برقی مثل ماساژور irest، برای اجرای تکنیک‌های مختلف ماساژ طراحی شده‌اند.

اجرای تکنیک‌های تنفس عمیق؛ روشی برای تسکین سردرد

مصرف مایعات کافی؛ روشی برای درمان سردردهای تنشی در طولانی‌مدت

کم‌آبی بدن یکی از عوامل ایجاد سردرد است. مصرف آب کافی در طول روز به جلوگیری از سردرد کمک می‌کند. همچنین مصرف چای گیاهی مانند چای زنجبیل یا بابونه نیز اثر آرامش‌بخش دارد. به‌طورکلی پیش از اقدام برای درمان‌های جدی حتما مطمئن شوید که بدنتان در وضعیت سلامت مناسبی قرار دارد. رفع تنش‌های عضلانی با ورزش و ماساژور گردن آی رست، هیدراته نگه داشتن بدن (نوشیدن آب کافی) و خواب مناسب از الزامات برای داشتن بدنی سلامت است.

داشتن خواب کافی و منظم برای بهبود افسردگی و سردرد تنشی، اهمیت دارد

کمبود خواب یا خواب نامنظم ممکن است منجر به ایجاد سردردهای تنشی شود. خواب کافی و با‌کیفیت برای تنظیم بدن و کاهش استرس مهم است. ایجاد یک برنامه خواب منظم و دوری از وسایل الکترونیکی قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک خواهد کرد.

اگر کم‌خوابی از دلایل سردرد شما است، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌هایی مثل دریافت ماساژ و کاهش مصرف کافئین در طول روز استفاده کنید. این روش‌ها در نهایت به بهبود کیفیت خواب و داشتن خوابی عمیق کمک می‌کنند. انواع ماساژ سوئدی، تایلندی، سنگ داغ و بافت عمیق باعث از بین رفتن تنش‌های عضلانی خواهد شد. با کسب اطلاعات از تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی، بهترین نوع ماساژ برای التیام سردرد را انتخاب کنید.

داشتن خواب منظم و کافی؛ یکی از الزامات رفع سر‌دردهای تنشی

ساده‌ترین راهکار بهبود سردرد؛ ورزش‌های ملایم و کششی

یک علت درد پشت گردن و شانه، کوتاه شدن عضله‌های این ناحیه است که گاهی منجر به سردردهای تنشی و مزمن نیز می‌شوند. برای حفظ سلامت ماهیچه‌ها و دامنه حرکتی عضلات حتما تمرین‌های کششی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. انجام تمرینات کششی و ورزش‌های ملایم مانند یوگا و پیاده‌روی می‌تواند به بهبود گردش خون و کاهش تنش عضلات کمک کند. این فعالیت‌ها باعث آزادسازی اندورفین می‌شوند که به کاهش درد سردرد کمک می‌کند.

کاهش مصرف کافئین و الکل به بهبود سردردهای مزمن کمک می‌کند

میزان مصرف بالای کافئین و الکل ممکن است باعث تشدید سردردهای تنشی شود. کاهش یا پرهیز از این مواد به کاهش دفعات و شدت سردردها کمک می‌کند؛ در عوض دمنوش‌های گیاهی و آب جایگزین‌های بهتری هستند. اگر به دلیل خستگی شدید، مصرف کافئین بالایی دارید، از انواع ماساژ برای رفع خستگی استفاده کنید.

استفاده از تکنیک‌های ماساژ درمانی؛ راهکاری ساده با تاثیر بالا برای رفع سردرد

سردرد تنشی با وجود آزاردهنده بودن، معمولا قابل کنترل و درمان با روش‌های خانگی است. استفاده از تکنیک‌های آرامش‌بخش، مانند ماساژ، تنفس عمیق و مدیتیشن، به همراه توجه به عادات سالم مانند خواب کافی، مصرف مایعات و کاهش مصرف کافئین به تسکین و پیشگیری از این نوع سردرد کمک می‌کند. با انجام این اقدامات ساده می‌توانید تاثیر منفی سردرد تنشی را به حداقل برسانید و کیفیت زندگی روزانه خود را بهبود بخشید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “درمان سردرد تنشی در خانه؛ بهترین روش سردرد تنشی مزمن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *