رفع خستگی بدن بعد از کار با ۸ روش سریع و کاربردی

مقالات
خدمات سایت مبل ماساژ، تنها خرید و فروش انواع صندلی و دستگاه های ماساژور به شما عزیزان است. برای موارد خاص درمانی فقط با نظر و تاییدیه پزشک می‌توانید از این دستگاه های ماساژ استفاده نمایید.

احتمالا شما هم تا به الان قرار دوستانه یا کلاس عصر خود را به دلیل خستگی بعد از کار لغو کرده‌اید؛ متاسفانه احساس خستگی و خواب‌آلودگی بعد از تمام شدن روز کاری اغلب اجازه انجام سایر فعالیت‌های شخصی را از افراد می‌گیرد. ازاین‌رو زندگی را برای آن‌ها کسالت‌آور و خسته‌کننده می‌کند. اگر به دنبال راهکاری سریع برای رفع خستگی بدن بعد از کار و بازیابی انرژی برای انجام سایر فعالیت‌های خود هستید، ما در این مقاله به معرفی ۸ مورد از این راهکارهای سریع و کاربردی می‌پردازیم. فقط چند دقیقه از وقت خود را برای مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا برای همیشه با خستگی بعد از کار خداحافظی کنید.

۱. ماساژ؛ یکی از بهترین راهکارها برای رفع خستگی بدن بعد از کار

چه چیزی لذت‌بخش‌تر از دریافت ماساژ آن هم بعد یک روز سخت کاری؟ ماساژ به بهبود گردش خون بدن، کاهش تنش عضلانی، تسکین درد و گرفتگی در عضلات و همچنین افزایش انعطاف‌پذیری عضله‌های قسمت‌های مختلف بدن، بسیار کمک می‌کند. این مزایای فوق‌العاده باعث می‌شود تا بدن و ذهن بعد از کار آرامش پیدا کنند.

اگرچه اجرای تکنیک‌های ماساژ توسط متخصصین این حرفه از اصولی‌ترین و بهترین راه‌ها برای دریافت ماساژ درمانی است؛ اما امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی شما می‌توانید اصول آموزش ماساژ برای رفع خستگی و قواعد نحوه ماساژ درست را بیاموزید. با این کار حتی اگر فرصت مراجعه به مراکز اسپا برای دریافت ماساژ را نداشتید، با استفاده از دستگاه‌های ماساژور یا تکنیک‌های صحیح دستی، به ماساژ دادن خود اقدام می‌کنید.

دریافت ماساژ؛ یکی از کارآمدترین راهکارهای رفع خستگی بعد از کار

۲. حرکات کششی؛ کمک به رفع تنش در بدن بعد از روز سخت کاری

شغل‌های پشت‌میزنشینی باعث شده‌اند تا افراد بعد از کار احساس خستگی مفرطی داشته باشند. گاهی اوقات افراد ۸ ساعت پشت‌سرهم بدون استراحت کردن پشت میز و سیستم خود نشسته و به صفحه کامپیوتر خیره می‌شوند. همه این کم‌تحرکی و یکجا نشستن‌ها باعث ایجاد خستگی شدید در فرد هنگام کار و بعد از کار می‌شود. انجام دادن تعدادی حرکت کششی مخصوص سر و گردن و همچنین کمر و پاها بعد از کار باعث می‌شود که گرفتگی و انقباض عضلات شما در این قسمت‌ها از بین برود؛ همچنین نشاط را به بدن شما برمی‌گرداند و دیگر بعد از کار احساس خستگی شدید نخواهید داشت.

حتی انجام دادن حرکات کششی در حین کار نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع خستگی بعد از کار داشته باشد. شرکت‌ها برای بالاتر بردن بازدهی عملکرد کارکنان خود می‌توانند، صندلی ماساژور حرفه‌ای و پیشرفته‌ای تهیه کرده تا کارکنان با استفاده از آن خستگی و تنش‌های موجود در قسمت‌های مختلف بدنشان را رفع کنند. به‌عنوان مثال تکنولوژی‌هایی که در صندلی ماساژ irest مدل SL-A801 تعبیه شده است، با مکانیزم‌های ویژه به بهبود گردش خون و کاهش خستگی عضلانی کمک فراوانی می‌کند. در نتیجه این امکان را به کارکنان می‌دهد تا با تمرکز بیشتری بعد از دریافت ماساژ مشغول به کار باشند.

انجام حرکات کششی؛ روشی برای کمک به از بین بردن کرختی و خستگی بدن بعد از ساعات کاری

۳. مدیتیشن؛ روشی برای ایجاد آرامش در ذهن و رفع خستگی بعد از کار

جالب است بدانید بعد از ساعت‌های کاری علاوه‌بر بدن، ذهن و روان شما نیز به دلیل حجم بالای کار، خسته و مضطرب می‌شود. برای درمان خستگی روانی بعد از کار، انجام مدیتیشن می‌تواند به تسلط دوباره شما بر ذهن کمک کند. مدیتیشن یک نوع ورزش برای کمک به ذهن خسته و پرتنش است.

هدف اصلی از انجام همه تکنیک‌های مدیتیشن ایجاد و افزایش آرامش ذهنی و کاهش سطح استرس به شمار می‌رود. با مدیتیشن می‌توان به ذهن خود آرامشی عمیق بعد از خستگی روز کاری هدیه داد. این آرامش ذهنی به بدن نیز انتقال پیدا کرده و سطح انرژی شما را برای انجام سایر فعالیت‌های روزانه بالا نگه می‌دارد.

مدیتیشن؛ یکی از راه‌های انتقال آرامش به ذهن و بدن

۴. چرت کوتاه؛ کمک به بازیابی انرژی ذهن و بدن در پایان روز کاری

گاهی اوقات یک چرت کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای بعد از ساعت کاری می‌تواند حال شما را بسیار بهتر کند. تحقیقات نشان داده است که چرت‌های بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، خستگی ذهنی افراد را برطرف می‌کند. البته خستگی و خواب‌آلودگی شدید بعد از کار ممکن است به علت خستگی مزمن در فرد اتفاق بیفتد. اگر احساس خستگی مفرط در شما حتی با استراحت کافی، بیشتر از ۶ ماه طول بکشد، باید به فکر درمان آن باشید!

چرت کوتاه بعد از کار؛ کمک به تجدید قوای از دست رفته حین کار

۵. خوردن میان وعده سالم و مقوی به افزایش انرژی بعد از کار کمک می‌کند

خوردن میان وعده های مقوی و غنی از ترکیبات غذایی سالم انرژی افراد را در طول روز ثبات و افزایش می‌دهد. نخوردن غذا در بازه‌های زمانی طولانی، سطح قند خون شما را کاهش می‌دهد. در نتیجه منجر به خستگی و از بین رفتن انرژی شما می‌شود. در حین و بعد از کار برای جلوگیری از افت یکباره انرژی در بدن خود، میان وعده‌های مقوی و خوشمزه مانند بادام و آجیل، انواع میوه، ساندویچ کره بادام زمینی، خرما و حمص میل کنید. با این کار می‌توانید فعالیت‌های غیرکاری و شخصی خود را خیلی کارآمدتر انجام دهید.

خوردن میان‌وعده مقوی و سالم؛ راهی برای افزایش انرژی تحلیل رفته بعد از کار

۶. نوشیدن دم‌نوش؛ راهکار مناسب برای هوشیاری دوباره ذهن بعد از کار

حتی تنفس رایحه خوش یک دم‌نوش گیاهی می‌تواند ذهن خسته شما را هوشیار و سرزنده کند. نوشیدن دم‌نوش‌هایی همچون نعناع و چای سبز، بابونه، بهارنارنج و زنجبیل باعث تولید هورمون‌های تقویت‌کننده خلق‌وخو مانند دوپامین می‌شود. ازاین‌رو دم‌نوش‌ها در رفع خستگی پا و احساس کوفتگی در سایر نقاط بدن بعد از کار، افزایش احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب تاثیر شایانی دارند.

نوشیدن دم‌نوش گیاهی؛ عامل هوشیاری ذهن بعد از خستگی کار

۷. قدم زدن در هوای تازه؛ عامل آزادی سازی هورمون‌های شادی آور

بعد از اتمام ساعت کاری و هنگام برگشتن به خانه، سعی کنید قبل از سوار شدن به ماشین چنددقیقه‌ای در هوای تازه قدم بزنید. تحقیقات نشان داده است که حتی یک پیاده‌روی کوتاه در هوای آزاد انرژی بسیاری را به ذهن و بدن شما منتقل می‌کند. حتی اگر فرصت کافی دارید، حرکات کششی برای رفع خستگی بعد از کار را در هوای تازه انجام دهید. همین حرکات کششی و پیاده‌روی ساده باعث آزاد شدن هورمون‌های شادی‌آور سروتونین و دوپامین در بدن می‌شوند. در نتیجه گرفتگی و تنش‌های عضلانی بدن و خستگی بعد از کار شما به طرز شگفت‌آوری رفع می‌شود.

اگر فرصت یا انرژی کافی برای راه رفتن و انجام حرکات ورزشی و کششی را ندارید، استفاده از صندلی ماساژ گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. صندلی‌های ماساژ جدید و پیشرفته مانند صندلی ماساژور روتای مدل RT-8802 با مجهز بودن به فناوری‌های روز، ماساژ تخصصی دستی را شبیه‌سازی می‌کنند. کیسه‌های هوا در صندلی روتای RT-8802 طوری طراحی شده‌اند که با شبیه‌سازی ماساژ شیاتسو به کاهش تنش عضلانی و بهبود انعطاف‌پذیری بدن کمک می‌کنند.

قدم زدن در هوای تازه؛ کمک به آزادسازی هورمون دوپامین

۸. شستشو یا دوش گرفتن با آب سرد؛ روشی برای افزایش سرعت گردش خون در بدن

آب سرد با بهبود پمپاژ خون، سرعت جریان خون در بدن را افزایش می‌دهد. با افزایش گردش خون در بدن، مواد مغذی در اختیار عضله‌ها و بافت‌های بدن قرار می‌گیرند. در نتیجه تنش، درد و خستگی عضلات تسکین پیدا می‌کند. با تسکین تنش عضله‌ها، ذهن و بدن نیز از حالت کوفتگی خارج می‌شود.

به همین علت بعد از بازگشتن به خانه از سر کار، گرفتن دوش کوتاه آب سرد یا شستشو صورت، دست و پاها با آب سرد نقش مفیدی را در رفع خستگی بدن بعد از کار ایفا می‌کند. همچنین علاوه بر دوش آب سرد، استفاده از صندلی و مبل ماساژ یکی دیگر از راهکارها برای افزایش و بهبود گردن خون در بدن است. صندلی‌های ماساژ با تکنولوژی‌های برتر، ماساژهایی را ارائه می‌دهند که به تسکین تنش و بهبود انعطاف‌پذیری قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

دوش آب سرد؛ راهکاری برای بهبود سرعت گردش خون در بدن و رفع کوفتگی 

با استفاده از صندلی ماساژ به خستگی خود بعد از روز کاری برای همیشه پایان دهید

در این مقاله به بررسی ۸ مورد از سریع‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌حل‌های رفع خستگی بدن بعد از کار پرداختیم. ماساژ درمانی، انجام حرکات کششی، مدیتیشن، چرت کوتاه، خوردن میان‌وعده مقوی، نوشیدن دم‌نوش، قدم زدن در هوای تازه و گرفتن دوش آب سرد می‌تواند کرختی و خستگی شما بعد از کار را برطرف کند.

اگر فرصت کافی برای رفتن به مراکز ماساژ درمانی برای دریافت ماساژ را ندارید، با خرید دستگاه‌های دستی یا صندلی ماساژور، یک ماساژور حرفه‌ای را همیشه در کنار خود خواهید داشت. ازاین‌رو هر موقع که نیاز به رفع خستگی و بازیابی انرژی داشتید، به‌راحتی از صندلی ماساژ استفاده خواهید کرد. همچنین اگر این راهکارها را امتحان کرده یا راه‌حل یا روش دیگری را برای رفع خستگی بعد از کار انجام داده‌اید، تجربه خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رفع خستگی بدن بعد از کار با ۸ روش سریع و کاربردی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *